Tuesday, December 28, 2010

Sweet sweet home:)

Ma olen nüüd varsti olnud juba kaks nädalat kodus. Nii hea tunne on tagasi olla. Ning see lumi, mis siin igal pool vallutab, on lihtsalt super. Kõik kohad on nii ilusad. Mul loomulikult on lumest vasikavaimustus. Eile käisin ka üle pika aja suusatamas, harjumatu oli väheke. Homme lähme Lõuna-Eestisse ja ka Tartust läbi. Ma ei jõua ära oodata, millal näen ilusat lumist Tartut. Homme õhtuks olen kindlasti Tartusse jälle armunud.

Igatahes tahtsin ma kõigile öelda, et ma olen õnneli, et siiski tagasi koju tulin:)

Saturday, December 11, 2010

viimased tunnid Austraalias!

Ma ei oskagi oma tundeid kirjeldada. Olen õnnelik, et saan koju ja ka õnnelik, et saan Marti näha, kuid samas on kahju siit ära tulla. Olen ikkagi päris kaua aega aussis veetnud ja kalliks on saanud see kohake. Kuigi eesti on ikkagi kallim ja ilusam. Minu lend läheb natuke rohkem kui nelja tunni pärast välja. huvitav, millal ma siia tagasi tulen. Ühel päeval tulen kindlasti!!!
Melbourne on siiani lihtsalt võrratu. Käisin ka Pakenhamis, seal lihtsalt puhkasin ja magasin. Hea oli peale sellist autotrippi voodis magada ning niisama olla. Ja kuskil ei olnud ka jaanikat, kes sind kell viis hommikul üles ajaks või isegi varem, et päiksetõusu vaatama minna :D.

Ma ei tea, kui palju ma siia blogisse enam kirjutama hakkan. Vahel vb kirjutan, kuid ma arvan, et mu teel olek on läbi, sest selle mida ma otsisin, olen ma leidnud.

Friday, December 3, 2010

rudolfile!!!

Nii ma siis kirjutan Rudolfi sundimisel blogisse midagi uut. Palju on juhtunud selle ajajooksul kui ma viimati kirjutasin. Ütlemata tihe ja huvitav on olnud see aeg. Nii kiire tegelikult, et lihtsalt ei olnud aega kirjutada ja nüüd oleks nii palju kirjutada, et ma lihtsalt ei viitsi, võtan lühidalt kokku või siis nii lühidalt kui suudan.
1. Tulen Eestisse tagasi ja seekord jäädavalt. 15. detsember kell 20.00 puudutavad mu jalakesed jälle eestimaad ja seda tänu Moonikale:). Suured suured tänud sulle!

2. Tänu sellele, et mul minek juba 9 päeva pärast nüüd, siis käisin ruttu Whitsunday saartel seilamas, kuna see ooli üks mu unistustest. aga kõik läks seal suht halvasti, tegelikult mitte ka kõik, kuid minu jaoks oli reis pettumus. Esiteks ei ole need saared midagi nii paradiis midagi. Võib- olla oli asi halvas ilmas, suurem osa ajast oli pilves ja vahepeal ka sadas. Olin laeval kaks päeva ja kaks ööd, merehaigeks ma vähemalt ei jäänud, maksma läks mu trip üle 600 dollari. Toit oli ka hea ja seltskond oli suhteliselt normaalne, välja arvatud see, et mingi alaealise näoga 20 aastane rootsi kutt üritas mind ära sebida, tal see loomulikult ebaõnnestus. Igatahes whiteheaven beach nägi suht mage välja pilves ilmaga ja ujuda sai seal ainult kostuumis, kuna kõikjal mingid meduusad. Snorgeldasin kaks korda. samuti proovisin ma sukeldumiseks ning see proovmiseks ka jäi, sest tuli välja, et mul on foobia sukeldumise ees, mul tuli meeletu paanikahoog peale ja ma tõesti arvasin, et ma upun kohe ära. Seega sukeldumine minu asi vist ei ole. Siis sain ma snorgeldaise käigus kaks korda meduusalt sutsaka ära, esimesel korral sain kohe abi ja mingeid põletusi või asju ei jäänud, kuid teisest korrast mul siiani nukkidel ilusad laigud, loodan, et need kunagi ikka ära kaovad. Igatahes maksin ma selle eest, et end piinata:P Aga vähemalt on mul Whitsundays tehtud ning purjetatud ka, purjetamine ise oli ikka mõnus.

3. Mina ja Jaanika tegime suure outbacki tripi, Alice Springsis liitus meiega Merle, kes on Jaanika tuttav. Sõitsime kokku 7000km maha ja nägime palju palju ilusaid kohti. Uluru ning Kata Tjutad on mul nähtud. Geoloogiliselt oli reis samuti väga põnev, käisin opaale otsimas, laavavooludes jalutamas, 5km läbimõõduga meteoriidikraatris, siis vulkaanikraatris, ning loomulikult erinevates muudes imekohtades. Neid saate ehk kunagi piltidelt vaadata:P. Reisil oli vahepeal probleeme ka, mina jäin kohe haigeks, suutsin angiini läbi põdeda ja sain esimest korda asutraalias arsti külastada, krdi kallid tegelased on nad ja lollid kah. Siis läks meil kaks korda auto katki, õnneks toimus parandamine kiiresti. Mina magasin terve selle sõidu aja autos, ainult kaks ööd olin voodis, üks kord kohe alguses, kui ma palavikus ja enda arvates suremas olin ning teine kord pidime võtma väikse majakese Uluru lähedal, sest mujal ei võinud ööbida, Krdi aborigeenid oma seadustega. See läks maksma mulle 50 dollarit ja magasin ainult 3,5 tundi. appikene mulle tundub, et ma vingun koguaeg. Tegelikult oli ju reis meeletult tore ja ma ei ole vist nii paljudes ilusates kohtades enam ammu käinud. Ja eile oli mu elu õnnelikeim päev, ma nägin vabas looduses koaalasid, ma pidin nende pärast lolliks minema. Nad on ikka nii üliarmsad olevused.

4. Ma olen tagasi Melbournes, täna võtsin endale lihtsalt magamise ja lebotamise päeva, nii on ka hea vahel olla. Käisin sõin sushit, jalutasin natuke ringi ja siis käisin laundrys pesu pesemas. Ja nüüd võtsin ka aega, et siia kirjutada. Olen melbournes kuni kolmapäevani ning siis lähen Tiiu juurde Pakenhami natukeseks ning siis laupäeva õhtul stin endal lennujaama ja lendan Kuala Lumpuri, sealt edasi Londoni ning Inglismaal olen natuke aega Monza juures ja siis tulengi koju. Ma ei jõua enam ära oodata, saan lund näha ja kõiki sõpru ja muid tegelasi;)

aitab tänaseks küll :P

Saturday, November 6, 2010

Near Mareeba

7.november.
Nii Kakadu pargis on mul käidud ja Darwinist põgenetud ning ilusasti end Mareeba lähedale sisse seatud.
Alustaks siis Kakadu pargist. Olime seal kaks päeva ning läksime sinna neljakesi, mina, saksa tüdrukud ja rastapoiss Edua. Nagu ma enne kirjutasin oli meie suksuks ilus maastur, Mitsubishi Outlander ning mina olin põhijuht. Ma olen üldse kahtlaselt palju nüüd austraalias sõitnud. Esimene vaatamisväärsus meie jaoks oli üks billabong, eestikeeles peaks see vist mingisugune mitkekesisese elustikuga tiik olema. Igatahes see billonbongi külaskäik jääb eluks ajaks meelde, sest see oli niivõrd ebameeldiv. Ebameeldiv siis tänu sääskedele, sest me unustasime panna sääsetõrjet ja tänu sellele tulime sealt tagasi totaalselt ära sööduna. Ja need krdi hammustused sügelevad ju hullumööda. Billabong ise oli päris kena, kuid kaua me seal just ei olnud. Krokodillid pidid ka seal elama, kuid kahjuks meie neid ei näinud. Krokodille ei näinud me kordagi, ainult kuulsime korra häält. Seega natuke jama, kuid samas vist ka hea, sest ma arvan, et üks meist oleks läinud muidu krokodillile söögiks. Peale esimest billabongi läksime teist vaatama, nüüd juba sääskedele vägagi ettevalmistunult ning seda külastust nautisime palju. Peale seda läksime paarikilomeetrilisele jalutuskäigule, mis oli samuti meeldiv. Siis sõitsime Ubirri, aborigeenide kaljumaalinguid vaatama, enne tegime ühes ilusas kohas söögipeatuse. Ubirr oli meeletult kaunis ja rahulik paik. Ning maalingud olid sammuti kenad ja päris hästi säilinud. Ubirris veetsime kaks tundi ning peale seda hakkas vaikselt pimedaks minema. Siis sõitsime Jabirusse, mis on Kakadu pargi pealinnake, mõtlesime et ehk ikka ööbime kuskil, kuid see mõte kukkus läbi, kuna liiga kallis oli. Seega käisime ühes ööbimiskohas salaja dušši all ja siis sõitsime social clubi, sest kõik tahtsid õlut juua. Mina tahtsin sooja jooki, kuid baarmen vaatas mind imelikult ja ütles, et me oleme soojas kliimas, siis saingi ainult oma gingerbeeri kätte. Krt väljas oli enne sadanud, ma olin suht märg ning sees oli kuradima külm. Austraallastel on alati siseruumid nii meeletult külmad, imelikud inimesed on ikka. Ööbisime selle sama klubi ees autos, üks ebameeldivamaid öid üldse, sest palav oli ja kuna õhk sai ruttu autos otsa pidime aknad lahti tegema, kust ründasid meid sääsed jälle. Hommikut alustasime siis kell pool kuus, sõime järveääres, käisime infopunktis. Siis sõitsime aborigeeni kultuurikeskuses, mis oli üpriski huvitav ja ma suutsin seal jälle raha raisata ja paar asjakest osta. Mulle aborigeeni kunst meeldib. Ainuke asi, mida nad teha oskavad. Siis sõitsime mingit märgala vaatama ning peale seda võtsime teekonna ühe kose juurde, teekond oli üpriski pikk. Kuna tee sinna oli ülimalt kehv. Mõnus kruusakas, millel sõitmine oli nagu raudteerööbastel sõitmine ning sai ka mudast ja jõgedest läbi sõidetud. Minu jaoks oli see hea sõidukool. Kosk oli kaunis nagu kosed ikka, ujusime seal. Siis kose peal mitte all. Koguaeg oli muidugi naljaviskamine, et silmad lähenevad. Kuid midagi ei juhtunud, kõik tulime pargist elusana tagasi ning samuti ka ühes tükis. Peale koske sõitsime farmi tagasi. Ööbisime viimase öö seal, järgmise päeva lõunal sõitsime Darwini. Käisime tüdrukutega seal kinos, vaatasime Eat, pray, love´i. Minule film meeldis, kuid loomulikult oli raamat parem. ÖÖ veetsime lennujaamas. Ja kolmapäeva hommikul lasimegi Darwinist jalga, pole vist kunagi nii õnnelik olnud kuskilt lahkudes, kui seekord. Darwinis tuli jaanika mulle järgi ja tõi mind enda farmi, kus ta ööbib. Reedel ja eile käisime ringi sõitmas, väga ilus kant on siin. Mulle meeldib. Eile sain ka oma saksa tüdrukutega veel kokku, käisime iiri pubis ja mina nautisin jälle mahla ja cocat. See karsklase elu on ikka raske. Kuid natuke pean veel vastu pidama. Melbourne jõudes teen ma oma esimese erandi ja joon Guinessi, aga ainult ühe. Kuigi arvestada, et ma ei ole siis kaks kuud juba tilkagi hinge alla saanud, siis jään sellest küll vinti.

See oli mu lühikokuvõte siis nädalast. Peaksin siin kohapeal olema veel kaks nädalat, homsest saan ehk laime korjama hakata, pean farmi omanikega rääkima. Pole töö asjus veel rääkinudki.

Ja veinitehasest tean nii palju, et laborandi assistendi kohal pääsesin edasi intervjuule, kuid sinna ma minna ei saa. Sest liiga kallis on edasi tagasi lendamine. Et homme pean neile ei ütlema, suht pettunud, kuid mis parata. Ehk õnnestub mul telefoni teel intervjuu ära teha.

Rohkem mul vist hetkel midagi muud juhtunud ei ole. Jaa kui Jaaniga sõitmisest rääkida, siis käisime Kurundas ja Barron Fallsi vaatamas ning ka Fig puid vaatama, need suured ja võimsad puud. Ning ühel meeletult ilusal lookout´l. Aga rohkem ma ei viitsi kirjutada. Ruudi utsita, mis siis teinekord ka tagant :)

Friday, October 29, 2010

NT Library

ma olen siin vahepeal jälle laisk olnud ja ei ole kirjutanud. Aga mul on sõber Rudolf, kes mind ikka utsitab aegajalt.
Minu mangode korjamine on läbi, see sai juba nii mõnedki päevad tagasi läbi. Oleme niisama olnud, paar õhtut tagasi oli meil seasoni lõpetamise pidu. palju oli süüa ja juua. Mina jõin jälle loomulikult akoholivaba õlut, päris raske on ikka selline karske olla, kui su nina ees on tasuta alkohol ning ümberringi kõik lällavad. Teistel selle vastu ei ole midagi, sest ma sain neile jälle kainet rooli mängida. Tundub, et seekord sõidan ma autoga rohkem, kui eelmisel korral austraalias. Et kui Eestisse tulen, siis kui avastate, et mõni hull sõidab valel pool teed, siis olen see mina. Pidu oli muidu normaalne, kui välja jätta, et neli poissi hakkas oksele, nõrgad ma ütlen. samas meist keegi polnud ammu ka midagi joonud, et eks kõigil hakkas eriti kiirelt pähe. Ma elan muidu ikka veel darwinist väljas, farmer poputab meid kolme tüdrukut ikka korralikult, saame rahus seal tasuta elada ja eile viis meid ta kasiinosse VIP ruumi, sai söödud ja mina järjekordselt mahla juua, kui teised kõrval rõõmsalt veini libistasid. Ma ütlen, kõik need üritused on minu kiusteks tehtud. Aga jah, kui mul oli eesmärk siin olles olla kaine, tsölibaadis ja suht taimetoitlane, siis see taimetoitlus on sajaga läbi kukkunud. Teiste asjadega läheb mul hästi. Ega mul midagi erilist juhtunud ei ole. Mul seekord kasiinos meeldis,sest enne minekut käisin pokiesid mängimas ja sain 28 dollarit rikkamaks. Hea tunne on ikka raha juurde saada palja mängimisega.
Ma olen tegelikult väga õnnelik, et mangod läbi said, ma viimasel tööpäeval ikka kirusin iga minut oma tööd. Siin on ikka nii kuradima palav ja ebameeldiv olla. Ma ei saa aru, mis inimesed tahavad siin üldse elada. Ja mina saan siit õnneks varvast lasta kolmapäeva varahommikul, sõidan Cairnsi Jaanika juurde, kus teen veel kuni kaks nädalat seda farmi tööd. Ja siis teeme Jaanikaga Uluru tripi ja ma seda Uus-Meremaa asja ei tea veel, mul siin muid mõtteid tekkinud.
Täna rentisime saksa tüdrukutega auto kolmeks päevaks, selline armas maastut, et teha Kakadu park, see on Austraalia suurim looduspark. teeme seda kaks päeva arvatavasti. Mul nende saksa tüdrukute hea klapp, kahju on neile head teed cairnsis soovida, me lendame sinna koos. Mul need plaanid siin koguaeg muutuvad, et tean ainult paari päeva ette ja kas alati sedagi. Sellist asja mul eelmine kord küll ei olnud.
Ma nüüd vast lõpetan, midagi põnevat nagu ei ole rohkem kirjutada. Ärge kunagi Darwini tulge,siin rannas ujuda ei saa, kui sa just enesetapu mõtetega ei ole. Sääsed on ööpäev läbi kallal ja need sääsed on koletised võrreldes meie armsate tegelastega, nad on küll väiksemad, kuid nende hammustused on miljon korda hullemad. Siis on siin sigasuured rõvedad konnad. Madusid leidub nii maa peal kui puu otsas. Linnas ringi käies on kõik kohad täis koledaid, musti ja purjus aborigeene. Ja kuumus, see on tappev, kui sulle meeldib 24h saunas olla, siis sobib. Kui isegi öösel on 34 kraadi, siis mõelge kui palju on päeval ja päikesega. See viimane lõik on küll vist minu ving, kuid jah mulle siin ei meeldi.

Monday, October 18, 2010

Humpty Doo

19.oktoober
Pidin rääkima oma känguru jahist. Ma võtan nüüd väikse lõigu ühest kirjast mille ma kirjutasin, ei viitsi uuesti sama asja kirjutada.

Ma käisin täna jahil, känguru jahil. Meie farmer viis meid kõiki känguru jahile peale tööd. Kõik on tegelt minu süü, sest mina ütlesin, et tahaksin proovida känguru liha. Igatahes läksime jahile ja mina olin esimene, kes sai siis känguru sihtida, sest teised lõid põnnama. Nuh ma siis saingi püssi kätte ja sihtisin känguru ja kurat sain pihta kah ning känguru ei olnud just 10m kaugusel. Igatahes lasin ma känguru vigaseks ja siis oli suur jant, et teda uuesti tulistada, kaks inimest lasid tast mööda, ma sain jälle püssi endale ja lasin jälle pihta, kuid mitte surnuks. Lõpuks lasi meie farmer ja temagi täitsa surnuks ei lasknud, viimane au jäi meie jaapanlasele, kes lasi meetri pealt talle pähe, mina ei julgenud. Vaene känguru sai palju kannatada.

14 oktoober käisin siis jahil. 15 oktoober nägin ma jälle madu. See siga oli mangopuu otsas. Õnneks mina seda puud ei korjanud, kuid mind kutsuti madu vaatama, vastik roheline tegelane oli. See võeti mangode korjamise asjaga kinni ning visati minema, ma oleks tahtnud, et ta ära tapetaks. Seega ma nägin madu puu otsas ja madu lendamas, kaks kõige õudsemat õudusunenägu korraga. Mulle see outback ikka väga ei meeldi. Ja ma ei mäleta, kas see oli samal päeval või üks päev enne, igatahes oli meil ka suur hüppav ämblik WC-s. Ma ei saa aru, mis inimesed tahavad elada outbackis. Peale ussipäeva tulime natuke linnale lähemale, öeldi, et korjamine on tänu tsükloni tulekule lõpetatud. Laupäeval siis pakkisime siin kaheksa tundi viimaseid mangosid. Suhteliselt masenduses olin, sest mõtlesin, et pean uue töökoha endale otsima, kuid pühapäeva hommikul tuldi ütlema, et hakkame uuesti korjama, kuid peame ootama, millal mangode pakkimise masin korda saab, täna teisipäev ja lõpuks sai korda, et täna õhtul lähme enda farmi tagasi ja homsest jälle korjama. Alates pühapäevast olen ma siin niisama lebotanud, eile ja täna võtsin päikest, päris hästi hakkab peale, et jume mul jälle tagasi :)

Minu farmer on väheke imelikuks läinud, käib ja teeb mulle komplimente, see ei istu mulle eriti, 60 aastane vietnami vanamees võiks oma suu kinni hoida. Aga rohkemat hetkel ei olegi juhtunud.
Loodan, et saan nüüd 2,3 nädalat ilusasti tööd teha. Siis peaks rahaliselt mul kõik ok olema ja siis saan ehk detsembris Uus-Meremaale paariks nädalaks minna. Seal ei ole ühtegi madu, et mul on vaja puhkust neist.

Jaja..mu taimetoitlus on suht läbi kukkunud. Kuigi poes käies ma siiani liha ei osta. Alkoholile aga ütlen ilusasti ei :)

Friday, October 15, 2010

15. oktoober

elus olen. netti sain kahjuks ette teatamata. ma käisin eile känguru jahil, ja lasin ühe känguru maha kah, vot kahjuks ei jõua pikemalt rääkida sel teemal, kirjutan hiljem siia:)
11.oktoober
Eilne sissekanne jäi ikka väga lühikeseks, hakkasime tüdrukutega rääkima ja pärast tuli uni peale. Igatahes rääkides laupäevast, siis käisime Darwinis, ostsime süüa, saime netti ja ostsime ka mõned tööriided. Netis käik oli kasulik, kuna tegin ära avalduse, et saada oma vanasse veinitehasse laborandina tööle. Hoidke nüüd kõik pöidlaid, et ma selle töö saaks. Muidugi tegin avalduse, et saada ka oma vanale tööle tagasi. Samuti sain palju ilusaid kirju.
Eilne tööpäev oli siis täispikk, 7 hommikul kuni poole seitsmeni õhtul, see sisaldab siis 1,5 tundi lõunapausi, töötunde on kokku 10, nii peaks tegelt igapäev olema. Eile oli ikka kuradi palav, kella poole viiest hakkas sadama ja töötasime sadus, hea paras oli, kuid ainult märg. Pean siin kohas veel neli nädalat vastu pidama, siis saan jälle reisima ning tsivilisatsiooni. Töötan muide mingi vietnaamlase juures. Ta on olnud New Yorkis mingi õppejõud, siiani vist käib vahel andmas, kuid oi appi vaesed tudengid, minu arvates on tema inglise keel nii kohutav, et jube. Kuid vb on NY-s mingeid kilide koole kah. Ma ei ole küsinud,mis keeles ta andis. Kõige jubedam on asja juures see, et ta arvab, et räägib normaalset inglise keelt ja siis vuristab veel, mitte keegi tavaliselt suurt aru ei saa. Hetkel on mul muide lõunapaus, ilm on hea pilves, seega väga hull ei ole, kuid eile oli jah 40 tuuris neid kraade, sauna igatsust eile küll ei olnud. Täna juba jälle on. Muide mu taimetoitlus on läbikukkunud, käisin laupäeval mäkis ja sõin kanaburksi. Aga rohkem ma 11 päeva jooksul liha ei ole söönud,kui burks ja pizzat. Alkoholi ei ole ma üldse puutunud, kuigi tahtmine oleks küll ühe külma õlle või siidri nahka panna. Ma nüüd puhkan nati. 50 minuti pärast jälle neid nõmedaid mangosid korjama.

14.oktoober
olen siiani mangodes ja tundub, et mul lootust siin kõik oma plaanitud aja vastu pidada. Kuumus ja niiskus on siin tappev, kuid töö muidu on lihtne ja inimesed on lahedad. Saan oma saksa tüdrukutega väga hästi läbi ja juttu on ka meil palju. Koos ühe dušši all käimine on meil juba tavaks siin saanud. Poisid igatahes meil igakord naeratavad kui kolmekesi dušši alt välja kobime :D. Poisid on ka meil normaalsed. Nuh jaapanlane on väheke imelik. Meil on siin kaks õhtut filmikad olnud ja ta ei löö meiega kampa. Aga noh enda mure, ta meist ainuke ka, kes armastab väikest jointi teha. Taiwanist pärit noormees on armas, tal inglise keel on kehva, kuid üritab palju ja on hästi sõbralik ning abivalmis. Saksa poiss Gabriel on lahe, ok ta ei ole enam poiss, 29aastane on. Bioloog ja palju reisinud inimene, et temaga on päris tore juttu ajada ning huumorisoon on ka olemas. Seega inimestega on mul siin vedanud.
Igapäevane vaenlane on mul siin päike, mind ei tee hetkel mitte miski rohkem õnnelikuks, kui pilvede ilmumine päikese ette ning natuke jahedam tuuleiil. Isegi õhtul kui välja lähed ja kottpime on, on palav. Kuid väga väljas me ei istu, sest siin on sääsed. Need on siin väiksemad, kui meil eestis ja natuke kiiremad kah. Et maha neid ei õnnestu nii kergelt lüüa.
Ja muide siia Darwini on vist kõik aborigeenid kokku tulnud, nad on ikka jube koledad ja mustad ning purjus ja räuskavad. Aga jah seda nende inetust on raske isegi sõnadesse panna. Ma olen väga õnnelik, et ma aborigeenina ei sündinud.

Friday, October 8, 2010

7.oktoober.
Olen siin juba mõnda aega olnud Austraalias, maandusin Darwinis teisipäeva hommikul ja praegu on neljapäeva õhtu, sain endale töö juba ja homme hakkan tööle. Darwin mulle ei meeldinud, mõttetu linn. Suht palju veetsin seal aega toas, otsides tööd või siis skypedes. Natuke käisin ka ringi, tahtsin minna ka randa, läksingi, kuid see oli inimtühi. Ok, ma valetan ei olnud inimtühi, ranna ja metsapiiril olid mingid purjus aborigeenid, neid ma inimesteks tegelikult ei loe. Minule aborigeenid üldse ei istu. Ostsin Darwinist mõned vajalikud asjad ka, tööriideid natuke ja siis Havaianas, ehk siis minu uued armsad plätud. Ma olen olnud austraalias kolm päeva ja see tundub juba igavikuna. Ma ei oska midagi erilist Darwini kohta kirjutada. Enesetunne oli imelik siia jõudes, kuidagi kodune natuke, sest ikka päris palju aega siin veedetud. Samas pean ma ütlema, et mul on meeletu koduigatsus peal. Oeh ma parem ei räägi sellest siin, see arvatavasti süveneb nende nelja-viie nädala jooksul, mil ma siin olen.

Ma nüüd räägin natuke oma tööst, ma ei soovita seda mitte kellelegi. Aga miks ma sellega nõus olin, oli see et ma ei teadnud enne kõike fakte. Ma teen otsuseid ikka tõsiselt mõtlemata. Mul oli vaja tööd kohe, sest 4,5 nädala pärast tuleb Jaanika siia ja siis hakkama ringi natuke sõitma. Ja töö pidin siit kandist leidma ja ainuke töö, mis siin hetkel on, on mangode korjamine ja pakkimine. Ma ettekandja tööd ei taha eriti ja nii väheks ajaks tavaliselt ei võeta ka, ma peaks veel mingi RSA ka tegama, kuid mul ei ole seda. Igatahes oli mul hosteli tahvlil Davidi tööpakkumine, ja töölt ma talt saingi, täna sain kätte ja kahe tunni pärast tuldi järgi ja toodi ming pärapõrgusse, mul ei ole õrnaaimugi kus ma olen, tean et lähib pood on tunniaja sõidu kaugusel ja siin ei ole levist haisugi. Seega ma ei saa kellegagi kontaktis olla. It sucks a lot. Iga päev on kümnetunnised tööpäevad, palk on 15 dollarit enne makse ja majutus on tasuta, tänu millele ma olin nii madala palgaga nõus. Ja kuna tunde saab ka palju, siis peaks raha kogunema ning ma ei saa kuskil raiskamas ka käia. Ja õnneks tööandja on tore, kuigi ta võiks raha rohkem maksta. Täna tõi meile kõigile pizzat ja ma patustasin, sõin liha, kuid mul oli lihtsalt masendus ja ma ei oleks suutnud endale süüa teha. Nii miks ma seda tööd juba vihkan, mangod sitapead on mürgised või noh nende varred ja nad pritsivad mingit põlevat vedelikku ja siis tekitavad nad ka allergiat, kõikidel siin kes on juba keha pisikesi punne täis. Nii, et jah kui ma arvasin, et tomatid on nõmedad, siis mangod on veel nõmedamad. Ma ei saa aru, miks ma eestist ära tulin. Mul oli mõistlik töö ja parim noormees maailmas ning mina tulen end siia piinama. Ah parem lõpetan, homme saan ju edasi kirjutada, vaatame kas pean siin 4 nädalat vastu.

8.oktoober
esimene tööpäev üleelatud, alustasime kell 7 hommikul. Esimese poole tunni jooksul suutsin mina saada seda põletust tekivat vedelikku näkku, oi kuidas ma siis ropendasin, õnneks eesti keeles, et keegi minust aru ei saanud. Aga hea oli, et ma sain kohe vett ja maha kõik pestud, põletust ei tekkinud, kuid hirm oli pärast väga suur, kahe tunniga see umbes kadus ja rohkem selliseid intsidente ei olnud. Töötasime kella 12ni ja siis oli 1,5 tunnine paus, siis uuesti tööle, Peasi pausi oli ilm palavamaks läinud. Kuid sai kuidagi hakkama, õnneks on meil koguaeg jahe vesi käepärast, et saab koguaeg juua, mida ma ka teen. Kuskil 16.40 hakkas sadama ja korraga, meie kolm kili ei taht lõpetada, ma ka natuke töötasin edasi, ehk siis 10 minutit ja siis panin kisama ja hakkasin streikima, igatahes kella viieks lõpetasime töö, üleni läbi märjad ( mina seisin puu all viimased 10 minutit, minuga ühinised õnneks kaks saksa tüdruk). Meid ongi siin seitse korjajat, neli poiss ja kolm tüdrukut. Kui mina, Lena ja Fransesca hakkasime karavani poole tatsuma, siis juhtus midagi, ma ma lootsin, et ei juhtu. Me nägime madu ja nii suured, kui minu teadmised madudest on, siis see oli brownsnake, ehk üks mürgisemaid madusid üldse. See sitapea tahtis ka vihmakäest põgeneda ja otsustas seda teha, roomates minu ja Fransesca vahelt läbi. Ja mida ma imestan, et ma isegi jooksnud teises suunas, ma vist olin vihma peale liiga vihane ja päikesest uimane, et ei suutnud reageerida. Pärast muidugi käisin eriti ettevaatlikult. Ja nüüd midagi noormeestele, peale vihma, hakkas meil kolmel neiul külm ja me läksime koos ühe dušši alla pesema. Oi kuidas meie poisid pärast üllatunud olid, kui nägid et kolm inimest tuleb dušši alt välja. Aga see on ka kõik, mis täna olulist juhtud. Ootan nüüd millal tüdrukud Darwinist tagasi tulevad, andsin neile telefoni kaasa, et ehk on sealt sõnumeid tulemas. Ise ma ei hakanud minema, nad läksid meie tööandjat sõidutama, kuna ta oli nii väsinud, et ei jõudnud ise sõita. Ma ise olen ka hetkel suht väsinud, sest öösel magasin vägaväga kehvasti. Seega mingi viietunnist trippi ma ei oleks küll jaksanud ette võtta. Eriti veel juhtida ka, siin osad teed väga halvad.

Sunday, October 3, 2010

Singapore

3.oktoober ja Singapur

Olen Singapuris juba kolm ööd olnud ja kohe on neljas ehk viimane öö tulemas. Mulle siin päris meeldib, miljon korda normaalsem koht kui Kuala Lumpur ja inimesed on ka väheke rohkem tsiviliseeritud. Kirjutan siis päevade kaupa jälle. Oi kui tubli ma olen selle blogi pidamisega, kui see nii vaid kõik need kuud vastu peaks.

Esimene päev-tegelikult siis õhtu, kuna jõudsin siia kell kuus õhtul. Lennukisõit oli küllaltki talutav, vaatasin kaks väga head filmi ära ja jäin vinti ka veel. Mina igatahes ei sõida enam pikki otsi mitte kunagi odavlennu firmadega, British Airways ja Quantas ruulivad. Nüüd aga Singapurist, esimesel õhtul töllerdasin kohe Little Indiasse, see on mul siin hosteli külje all. Ostsin juua ja päiksekreemi, mille ostsimise oleks ma võinud vist vabalt tegemata ka jätta, kuna ma ei oska seda ju kasutada. Käisin ka söömas Hiina seafoodi ja siis kobisin hosteli tagasi ja pidasin väikest Skype sessioni, mis mind õnnelikuks tegi:) .

Teine päev- krt öö oli jube, magasin totaalselt kehvasti, ajavahe annab sajaga tunda ja annab seda siiani. Kui olin lõpuks kell 11.30 üles end ajanud, uimerdasin natuke ringi ja siis läksin linna peale, Käisin põhi shoppingu tänaval ja kui suur oli piin, et ma midagi osta ei saanud. Siit võib kõike leida. Käisin loomulikult vahepeal ka söömas ja sõin mingit taimetoitlaste nuudleid, kuna mul hakkas ju taimetoitlase elu, isegi piima ei sisaldanud need nuudlid. Maitse oli ok, kuid lõpuks läks mannetuks. Käisin veel linnas ringi, vaatasin ära ka Fort Canningu pargi ja kuueks olin ilusasti hostelis ja jalad valusad.

Kolmas päev-minu väga pika jalutuskäigu päev. Käisin kokku phm viis tundi järjest, vahepeal küll peatusin söömiseks. Ja oi kui palav oli, selg oli koguaeg märg. Vaatasin üle kõik põhitornid ja ärikeskused, käisin Singapuri lõvi vaatamas ja mööda jõekallast jalutamas, samuti veel mingi mošee juures ja siis India linnaosas ja nende templis, hosteli jõudes lõhkusid jalad jälle tuld, lubasin endale väikse ostu ka. Ostsin peavõru. Õhtu möödus hosteli otsimiseks Austraalias ja natuke töö vaatamiseks ka.

Neljas päev-oi ma pidin hommikul vihast surema, meie tuppa kolis mingi üliloll kili, kes siga tõusis 7.30 üles-pühapäev on muide ja minul oli jälle kehv magamine seljataga. Ja siis ta kolistas rohkem kui tund aega oma asjades ja veel kui lärmakalt. Ma ise ka ei suuda imestada, et ma midagi ei öelnud, kuigi koguaeg oli tahtmine midagi nähvata. Kui ta homme hommikul ka nii teeb, siis tuleb tal kindlasti minuga tegemist. Nii lõpuks kui ta oli oma sagimistega ära lõpetanud ja lõpuks kuskile linna peale läinud, jäin ma uuesti magama ja tõusin täpselt siis üles, kui hommisöögiaeg oli möödas-geniaalne ma ütlen. Meil saab siin hostelis hommisööki, mis kuulub hinnasisse ja ma ei ole kordagi veel sinna jõudnud, homme ausalt jõuan. Minu päev seisnes siis Sentosa saare külastuses, kuradi ülepuhutud koht, paradiisist on asi kaugel. Nii võrd turistilik koht, et mul läks alguses süda pahaks. Lõpuks leidsin end ikkagi õnneks või kahjuks vee ääres peesitamas. Päiksekreemi ma endale peale ei pannud, kuna oli täiesti pilves, aga hosteli tagasi jõudes avastasin, et olen punane kui vähk. Loodan nüüd, et kõik nahk mul maha ei tule. Käisin ka aasia mandri kõige lõunapoolsemas kohas, 136km ekvaatorist- jeeee. Sellepärast ma ära põlesingi. Hostelisse tagasi jõudes ja avastades, et ma olen punane jooksin kohe ühte suurde ostukeskusesse ja ostsin päevitamisjärgse kreemi, loodame et aitab, ostsin ka kingad endale. Minu arvates on need väga ilusad, madalad varbavahekad ning ümber pahkluu on ka kinni, Selle ostu teinud otsustasin lõpuks ometi India sööki sööma minna, tahtes minna Little Indiasse, kus on põhi söögikohad, avastasin, et kõik meessoost murjamid on tänavatele kogunenud ja ühtegi naissoost tegelast ma ei näinud ja valgetest siis rääkimata. Esimene mõte oli põgenede ja seda ma ka tegin. Leidsin hoopis mingi ilusa ja kalli India restorani, kuhu ma end ka maha pratsatasin ja nautisin väga head sööki. Head, kuid kallist. Hinnast me ei räägi :P.
Aitab kah vist nüüd. Järgmine kord kui kirjutan olen vist juba Darwinis.

Thursday, September 30, 2010

Järjekordselt reisimas :)

25. september

Nagu te kõik näete, siis ei ole ma enam ikka väga-väga ammu siia kirjutanud. Olen vahepeal näiteks Eestis olnud. Tulin Eestisse 17. juuli ja täna lahkusin jälle. Hetkel olen Riia lennujaamas ja ootan oma lende Berliini. Berliinis olen kuni kolmapäevani, seal peatun ma ühe saksa tüdruku juures, kellega ma Griffithis elamist jagasin. Tema nimi on Helen, kena tüdruk on. Berliinist kirjutan arvatavasti pikemalt ikka seal. Üritan seekordsel reisimisel ikka rohkem oma blogisse kirjutada. Kaua ma seekord ära olen, ei tea veel päris täpselt-eks aeg näitab. Kuid mingi mõte tuleku kohapealt on olemas.

Aga mis ma siis Eestis tegin, tööl käisin, nautisin elu. Kui ma alguses üldse ei tahtnud tagasi minna, siis nüüd ei tahtnud ma jälle sealt ära tulla. Eelmine kord Eestist ära tulles olin ma õnnelik, sest sain lõpuks ära ning alustada oma reisimist, kuid seekord mul sellist tunnet küll ei ole. Ime, et ma ikka lennukile istusin. Väga kahju oli lahkuda. Aga mul jäi nii palju nägemata ja tegemata Austraalias, et ma ei saa minemata jätta. Ning mul ei oleks see aasta midagi Eestis teha. Kooli ei ole ja erialasele tööle ma vaevalt et oleks saanud. Seega Austraalia oli ainuke variant. Eks ma natuke ikka tahan Austraalia tagasi minna ka. Aga nii kauaks nagu ma alguses plaanisin ei jää.

Päärnale ja Rudolfile ütlesin, kui nad mind lennujaamas saatmas olid, et hakkan rohkem kirjutama ning et mul ka mingisugune üllatus. Siit see nüüd siis tulebki. 1. oktoobrist hakkab mul uus elu. Hakkan peaaegu karsklaseks ja taimetoitlaseks. Peaaegu, sest ma luban endale mõningaid mööndusi. Arvatavasi aastavahetusel ikka siidri ära joon ning vahel vb mõne kokteili, kuid eks ma südames loodan, et ma üldse ei tarbi, kuid inimene on nõrk, seega võib mul vahepeal nõrkushetk tulla. Liha kohapealt teen selliseid erandeid, et sushit söön küll lihaga, sest ma olen sushist sõltuvuses ja ma ei suuda ära oodata, millal ma handrolle mugida saan. Ja eks jõuludel ajan ka mingit liha sisse ja ma arvan, et korra tahaks ka steak´i söömas käia. Aga muidu jätan liha söömise ära. Muna ja kala söön. Ja tsölibaat on mul ka loomulikult.

Ja nüüd vabandudes Päärnale ja Rudolfile, mul olid teile väiksed kingid Austraaliast ja olid ka ilusasti kotis olemas ning on siiani, sest mu mälu on nagu näha ikka väga kehvake. Üritan teile need saata jõuludeks pakiga:). Ja teie ärasaatmiskink oli ikka geniaalne. Ma üritasin natuke lennujaamas uurida, kuid väga ei julgenud, sest pildid on ikka väga erootilised :D.

Berliinist liigun ma edasi Singapuri kus olen neli või viis ööd ja siis jõungi lõpuks Austraalia, maandun Darwinis, mis on üks põhjapoolsemaid linnu. Seal üritan kohe tööd leida.1,5 kuud tööd teha ja siis hakkaks liikuma vaikselt alla poole ning enne jõule on plaan jõuda Melbourne´i. Jõulud veedan arvatavasti Tiiu juures ning aastavahetuse tahan vastu võtta Sydneys, edasi on veel küsimärk, oleneb kas ma saan veinitehasesse tööle või mitte. Sellest sõltuvad ka mu plaanid.

Aitab tänaseks küll.

29.september

Jälle istun ma lennujaamas, seekord Londonis Heathrow lennujaamas. Berliinis käidud ja Helen nähtud. Ilmadega mul seal ei vedanud, peaaegu koguaeg sadas ja kui ei sadanud siis oli niisama sompus. Muidu võiks öelda, et Berliinis käik oli asjaette ning tore oli seal.

Esimesel õhtul läksime Heleniga kohe ühte Mehhiko kohta sööma ning väikest jooki jooma-minu esimene ja viimane alkohoolne jook Berliinis. Proosivisin ära 0.3l Berliini õlu-päris hea oli teine. Söögiks võtsin endale Mehhiko salati, eeldasin et tuleb pisike salatike, kuna erilist söögiisu ei olnud, aga oh imet ma pidin toolipealt maha kukkuma kui salat lauale pandi. Ega Helenilgi pidid silmad peast välja hüppama. Vot see salat oli küll üks maailma imedest, nii suur ja eriliselt uhke. Mul on kahju, et mul sel hetkel digikat kaasas ei olnud.

Teisel päeval käisime linnapeal ringi ja vaatasime kirikuid ning palju me liikuda ei saanud, sest käimas oli Berliini maraton ning liiklus oli küllaltki häiritud. Õnneks saime natuke ikka veel linnapeal töllerdada, käisime ühes eriti lahedas kohas, millest kujunes kindlasti minu jaoks üheks parimaks kohaks Saksamaal. Tegemist on kunstnike poolt vallutatud majaga ning siseõuega, kus nad kohapeal teevad kunsti ning elavad ka küllaltki hipilikku elu. Kahjuks tahab linn selle koha kinni panna, sest nad ei maksa seal üüri. Minule jättis koht aga kustumatu mulje, oleks sealt nii mõndagi ostnud, kui ei peaks Austraalia edasi minema, kuigi siiani kripeldavad ühed suured kõrvarõngad, mis ma oleks pidanud ikka ostma. Seal müüdi ka Aleksander Rodini loomingut ning tema isegi oli kohal, minu teada peaks ta ikka tuntud olema, sest mina ja Helen tundsime nime kohe ära.Õhtul vaatasime DVD-d nagu igal järgneval õhtul ning mängisime Scrabbele´t, üks tore sõnademäng millega ikka sai korralikult juhtmeid kokku aetud.

Kolmandal päeval ehk siis esmaspäeval käisime suures ja kuulsas Perganonmuseumis. Uhke ning võimas ajaloo ning kunstimuuseum. Peale seda käiku käisime kahes suures kaubanduskeskuses ja ühes KaDeWes veetsime ikka korralikult aega, põhiline aeg läks toiduosakonnas erinevate asjade imetlemisele ja veini otsimisele, tahtsime leida Yellow Taili veini, otsingud aga ebaõnnestusid. Palju me sel päeval teha ei jõudnud, sest magasime kohemata kella 12ni. Helen on veel suurem voodis oleja kui mina.

Neljandal päeval alustasime hommikut kohe loodusmuuseumi külastusega, olime seal rohkem kui kolm tundi ning viimased saalid me jooksime läbi, seal oleks võinud vabalt veeta terve päeva. Seal oli ka kivide ja mineraalide paradiis, ma pidin lolliks minema. Nii ilus oli, tundsin end isegi geoloogina. Peale muuseumit käisime vaatamas East Side Gallery´t mis on siis Berliini müür, kuhu on tehtud erinevaid joonistusi, sellegi vaatamine võttis kaua ja siis läksime sööma ning peale seda linna vaadet imetlema ühe hotelli 39. korrusele. Ja siis oligi meie päev õhtus, koju minek jälle ning Heleniga tegime tõelist saksa toitu ja ma meietan, kuna ma aitasin ka.

Täna hommik möödus asju kokku pannes ja ühe filmi vaatamise tähe all.
Kokkuvõttes võin öelda, et nii tore oli Helenit näha ja kutsusin ta järgmiseks suveks Eestisse külla, loodetavasti saab tulla. Tore ja armas tüdruk on, ei ole selline parm nagu minu inglastest sõbrannad. Pere või mis iganes see oli, kus ma olin, oli ka tore. Tema peresuhted on nii keerulised, et ma parem ei hakka neid siin seletama. Igatahes loodan, et mina oma elus ei pea nii lõpetama, et minu mehel on kokku neli naist ja kolm last, kõik erinevatega.

Nüüd aga ootan Singapuri lendu, seal olen neli ööd ja hostel on juba kinni pandud ja mõned mõtted, mis seal teha tahan on ka ikka olemas. Seal peaks ka ikka korralikult üle 30 kraadi sooja olema-elagu suvi. Kuigi lume nägemine telekas toob pisarad silma, et kui ma järgmisel talvel eestis olen, siis võite mind alguses vist küll nutmas näha. Ja nii palju võin veel öelda, et kuil eelmisel korral reisides ei olnud koduigatsus või siis eesti igatsust, siis nüüd on mul see juba olemas. Ja hetkel istub minu vastas islami naine koos oma pisipõnniga. Islami naine on loomulikult üleni mustas ja ainult prillide tagant välguvad tumedad silmad. Natuke scary.

Rohkem hetkel ei oskagi kirjutada. Heathrow lennujaam on meeletult suur, liiga suur ma ütlen, olen Terminal 3-s ja juba seegi on suurem kui kaks tallinna lennujaama. Ah üks asi veel, mina ja pehmed voodid ei käi kokku, kannatan seljanärvi valude all, vähemalt ma loodan, et nende. Võtsin nüüd valuvaigisteid ja juba saab olla, vahepeal oli tunne, et viskan sussid püsti. Aga mis teha umbrohi ei hävine.

Byebye

Sunday, June 6, 2010

I´m a lazy chick.

Sorry, et pole siia midagi kirjutanud. Olen nüüd mainlandil ja byron bays, homme lähen Bundabergi ja hakkan seal tööd otsima. Loodetavasti leian ikka midagi kui ei leia sealt, siis sõidan veel ülespoole. Tasmaaniast tulin ma ära juba kaks nädalat tagasi. Olin 1,5 nädalat Sydneys, ilus linnake on, kuid krt koguaeg sadas, seega ma eriti ei nautinud seda aega. Sain sealt ka endale külmetuse ning olin haige, siiani vastik nohu ja vahel ka köhin, see külmetus rikkus mu Byron Bay totaalselt ära, sest täna oli alles esimene päev, mil sain ookeani hüpata. Ookean on endiselt mõnusalt soe ja lained olid võimsad. Olen kolm päeva siin päevitamisega tegelenud ja vaikselt hakkan oma päevitust tagasi saama. Muutunud on nüüd nii palju, et ma ei reisi enam selle pundiga ja ei tee east coasti, teen seda siis kui tagasi tulen, kuskil jõulude aeg ehk, siis on siin soojem ning õige hooaeg. Parem teen tööd ja teenin natuke raha ja enne ära minekut lähen nädalaks vast Cairnsi.

aga rohkem ma jälle ei viitsi kirjutada. Nii mõndagi on tegelikult siin juhtunud. Olin ühe öö ka Melbournes, ma lihtsalt armastan seda linna. Parim linn maailmas. Käisin seal Melbourne Cricket Groundil, ülisuur väljak siis ja päris tähtis asi Austraalias. Käisin Zoraniga ja veel paari tuttavaga footy mängu vaatamas, tore elamus oli. Pärast tegime väikest pubituuri ja ma tellisin Mojito Austraalia parimalt baarmenilt. ma küll ei tea, miks ta parim on, sest see Mojito nüüd küll oma hinda väärt ei olnud (17 dollarit ehk siis 170 eeku ja väike klaas). Olen isegi Austraalias paremat Mojitot saanud, Grown Kasiinos siis. Olen oma reisil olles seega ainult kaks Mojitot ära joonud. seega arvake ära, mida ma eestis tegema hakkan...jep mojitot jooma. ma tulen eestisse siis 17. juuli kui kõik nii läheb nagu ma hetkel plaaninud olen. Ja kas ma võin veelkord öelda, et Austraallased on väga kehvad kokad, kõik asi on siin maitsetu. Kõige hullem on muidugi BBQ. Kuidas saab süüa maitsestamata liha. Ok ma olen ka nüüd selle ära õppinud, kuid ikkagi eesti šašlõkk ja ribid ning muu grill materjal on sajaga või õigemini miljoniga üle.

Ja kui ma eestisse tulen, siis emme palun varu mulle liitrite viisi keefiri, kilosid musta leiba ning palju palju hapukoort.

nüüd küll lõpetan

Saturday, May 15, 2010

On the road again

Olen siis jälle liikvel ning ma tunnen end hästi.
Kolmapäeva hommikul alustasime siis oma teekonda. Alustasime seda Tahune Forest airwalk´ga st 600 meetrit inimeste poolt ehitatud rada puude latvade kõrgusel, ok latvadest oli tegelikult asi ikka kaugel, kuid lahe oli ikkagi. Jalutasime niisama ka metsas ning käisime kahel rippsillal. Ning mina, Amelea ning Amber tegime hang cliding´u ära. Eesti keeles ma selle asja nime ei tea. Selline linnumoodi asjandus, mis tõmbab sind üles üle jõe vms. Meie puhul oli siis üle laia jõe ning siis laskud sellega tagasi 70km/h. Päris vägev tunne oli, kaks korda toimus siis see lendamine. Mulle meeldis, kuid oleks võinud kõrgemale tõusta ning lend oleks võinud pikem olla. adrenaliin minul küll laes ei olnud, lihtsalt põnev. Peale metsas käimist, sõitsime Hobartisse. Seal käisime pidus ja hommikul alustasime sõitu ülespoole. Käisime Richmondis, seal asub Austraalia vanim katolikkirik aastast 1836. Tõeliselt vana kirik võrreldes eesti kirikutega. Ma nimetaks seda kirikut imikuks. Samuti asub seal austraalia vanim sild (1833- vanem kui kirik!), vanim vangla-käisime sees ka, peale seda tunne väga hea ei olnud. Peale Richmondi sõitsime Tasma island´le. Imeeilus saar imeilusate randadega. Tegime mitmeid peatusi rannikul ning ööbima sõitsime White beachile. Hommikul külastasime jällegi ühte randa ning siis läksime Port Arthur´isse, sisse me ei läiunud, kuna minu kallid reisikaaslased ei ole erilised ajaloo huvilised ning nad ei olnud nõus maksma 30 dollarit asjale, mida nad ei naudiks. Seega ma suht pettusin, kuid mul alati võimalus ju siia tagasi tulla. Läksime siis Tasmania devil´t vaatama. Päris naljakas elukas on teine, nagu suur rott, kes joostes siga meenutab. Peale devili vaatamist hakkasime uuesti üles poole sõitma ning õhtuks jõudsime Coles Bay´sse.
ja krt nüüd pean ma netist ära minema, kui aega saan siis jätkan kirjutasime sealt kus pooleli jäin.

Igatahes põhiline on see, et tunnen end paremini!!!

Saturday, May 8, 2010

head emadepäeva kõigile, kes end emadena tunnevad!

Eile oli mul päev lastega jälle, käisime hommikul pargis mängimas, siis läksime ujulasse. mina ja amelea tegelesime siis kahe lapsega, üks on 5aastane üliarmas poisipõnn Josh ning teine on kena ja arukas 10 aastane tüdruk Lily. kolmas laps oli skaudilaagris, Lizzy siis. Ujulas oli ülitore. ujula lap´i pikkus oli 50 meetrit, seega oli tegemist suure kohaga, Ma tegin nagutuke ka lap´e, sõnal rõhul natuke, sest kui peale 3 oli mul kops kinni ja tahtmine ära uppuda. See näitab, et ma olen ikka väga oma vastupidavust kaotanud. peale ujulat läksime laste isa haiglasse vaatama. tal on mingisugune toksiline mürgitus, mis tekkis kehas. ma päris täpselt pole aru saanud ja ei tahagi, sest vaatepilt oli suht kohutav. Tal ei ole enam varbaid, ning kaotab ka sõrmeotsad, sest need olid veel mustad. Kaotanud on ta ka ühe kõrva ning ta oli ime peenike ja ta peab õppima uuesti käima. ta oli enne 2 nädalat koomas. Igatahes oli haiglas käik minu jaoks eriti raske, palatisse astudes oli mul tahtmine kiiresti ära joosta. Pole 10 aastat kuskil palatis käinud ja mul on haiglaskäimisega omad mälestused, mis teevad siiani liigagi haiget. Seega olin ma suht vormist väljas, kui lõpuks koju jõudsime. Kodus muutus õnneks kõik paremaks. Väljas särasid tähed, laual oli hea vein ja küünlad ning kõlasid ladina-ameerika rütmid. Seega tegime väikse tantsusessiooni kuni micheal sai toidu valmis. Toit oli suurepärane. Peale söömist läksime uuesti välja, nautisime veel kvaliteetveini ja jointi ning minugi tuju paranes loomulikult ;). peale seda kui ines ja micheal magama läksid, kolisime meie tüdrukud mullivanni-mullivann asub meil siin verandal tähistaeva all. Super lõõgastav oli. Seega oli see mu üks ilusamaid õhtuid elus. Mullivann, hea vein, hea seltskond, mäed, küünlavalgus tähed, värske õhk. Lihtsalt vaimustav.

Thursday, May 6, 2010

Pokies

Yeah, ma olen natuke mängusõltlaseks kujunenud. Vähemalt täna tasus see ära, panin 5 dollarit sisse ja võitsin 60, aga ma loll ei suutnud ju end talitsda ja mängisin edasi. Lõpuks võtsin 50 dollarit välja ning siis kannatasin viis minutit ja panin jälle 5 dollarit sisse, mis ma loomulikult kaotasin.Unustasin enne oma imelist 5 dollari sissepanekut olin ma juba enne 4 dollarit teise masinasse toppinud ning 5 samasse. Vahet tegeligult ei ole, sest vähemalt jäin ma ilusasti plussi, kuid väga raske oli ikka mängimist takistada. Arvatavasti lähen ma kalleid pokies´i varsti jälle mängima. Muidugi ei ole mul nii hea käsi nagu Tobyl, kes peaaegu igakord võitis ning võitis suuri summasi, 600 dollarit on päris suur või mis? Samas ma ei raatsi ka kunagi 50 dollarit sisse panna. minu panuseks jääb ikka 5 või 10 dollarit.

Peale oma armsate pokiede mängimise tegin ma täna ka midagi asjalikku, saatsin tartu ülikooli avalduse eksmatrikuleerimiseks. Mul oli isegi kahju seda teha, kuid ma tegin õigesti. Kuigi ma arvan, et paljud minuga ei nõustu. Mul on veel terve elu aega õppida:)

Tuesday, May 4, 2010

Still in Huonville

Endiselt puhkan Huonvilles. Mõnus rahulik koht on see ning ma olen õppinud jälle magama, muidugi ei maga ma nii palju kui vanasti. vanadus hakkab vist peale tulema. Endiselt värvin siin uksi, mulle see töö meeldib. Reedest kuni laupäeva õhtuni valvasime viite last. Kõige noorem on viie aastane, pisike poiss nimega Joshua. Ta on lihtsalt nii võrratu, pisike armas hea poisike. Ja kui ta naeratab, siis sa lausa sulad. Vähemalt meie tüdrukud sulame. Pühapäeva hommikul käisime ka ta sünnipäeval. Peale babysitterite mängimist laupäeval põrutasime Hobartisse, kõige suurem linn Tasmaanias. Läksime linna pidu panema. Käisime alguses kahes pubis ja siis lõpetasime gayclub´s. Muusika oli seal super ning isegi õhkkond oli normaalne, muidugi oli vahepeal mul naljakas, kui üks kena neiuke üritas mind ära sebida. Ma vist olin päris punane näost, vähemalt suurem osa ajast ma küll punastasin. Igatahes olen ma nüüd gayclub´s käinud. Laupäeval vist lähme jälle Hobartisse pidutsema. Huvitav, millises klubis siis lõpetame. Hea oli klubis käia, polnud seda ammu teinud. Griffithis viimased neli nädalavahetust ei jõudnud ma kuhugi. Kuigi kõik käisid, siis mina ja toby suutsime ikkagi alati kuidagi koju jääda. Ja ma ei ole temast midagi siiani kuulnud, muidugi olen ma näinud ta update´e facebookis ning näha on, et ta naudib elu täiel rinnal, koos armsate eesti neidudega. Ta reisib koos nelja eesti tipsiga. ei ma räägi tast enam rohkem-haiget teeb.

Mina aga alustan uuesti reisimist järgmine kolmapäev. teeme siis Tasmaania idakalda ära ning siis arvatavasti liigun mandrile ära.

Ja teate ma olen kaalus juurde võtma hakanud, ok võtsin juba enne, kuid nüüd ikka võtan mõnuga, kui tagasi eestisse tulen, olen mõnusasti paksuke. ma lihtsalt ei suuda toidule kuidagi enam vastu panna.

Thursday, April 29, 2010

Huonville, Tasmania!

Olen nüüd Tasmaanias olnud varsti 2 nädalat. Viimane nädal ei ole õieti midagi teinud. Esimene nädal käisime tüdrukutega ringi sõitmas ja nii palju kui ma olen siin ringi käinud, siis ma jumaldan Tasmaaniat, see on koht kuhu võiksin kolida. Peaaegu sama suur kui Iirimaa, kuid elanikke on ainult 500 000. Siin on nii palju puutumata loodust, et mine hulluks.
Elan alates laupäevast Chrissy sõbra juures, elamise eest me maksma ei pea, kuid peame natuke tema heaks tööd tegema. Mina ja Veruca värvime uksi ning Amelea ning Chrissy rajavad köögivilja aeda. st nad korjavad hobuse sitta väetiseks. Tegelikult peaksin seda mina tegema, sest ma seletasin kuidas mulle meeldib loodus ning gardening, aga peale tundi aega hobusesita korjamist, ei meeldi mulle enam gardening ega ka hobused. Mul läks süda ikka küllaltki pahaks. Seega mõte, et ma kunagi hobused võtan, kadus küll ära. Aga uksi meeldib mulle värvida. Ja maja ninhg koht kus elame on ka super. Ilus vaade mägedele. seega elan ma paradiisis, kuigi paradiisi jaoks on tegelikult päris jahe siin. Vaadeke kui positiivselt ma kirjutan nagu poleks midagi halba juhtunud. midagi juhtuski, nagu alati sain ma kõrvetada. See tore ja armas inglise noormees, kellest ma siin enne kirjutasin on üks viimane siga. A dickhead, a fucking cunt! Emake, loodan et sa aru ei saanud. Kui sa arvad, et oled elus kõike näinud ning midagi hullemaks minna ei saa, siis palun vaadeke mind ja näete alati saab hullemaks minna. 10 tundi enne lennukile minekut saadetakse sulle külm sõnum, et sorry, mul on teine. Kuidas saab üks inimene nii käituda? Ma ei tea tast rohkem midagi ning arvatavasti ei saagi kunagi teada, mitte kunagi ei saa teada, mis juhtus ja kaua ta mulle valetas ja kaua ta mind lollitas. Aga aitab sellest, mis ei tapa, teeb tugevaks ning nagu aru saate olen ma ikka veel elus. Ja kui ma eestisse tagasi tulles olen lesbi, siis teate miks. aaa natuke šokeerivat teile veel. Ma reisin kolme tüdrukuga ja kaks neist on lesbid ning nad on paarike. Amelea tegelikult ei olnud enne Chrissyt, seega ma nägin pealt kuidas toimus tema muutumine ning tean kõike ta mõtteid selle juures. Ja kui ma näen neid praegu koos, siis võin öelda, ma ei ole näinud kunagi ühtegi nii õnnelikku ning armast paari. Ja nad mõlemad on nii head inimesed, nemad on minu tugi hetkel. kuid jah vaadetes kui õnnelikud on, siis on mul veel teinegi põhjus muuta oma orientatsiooni.

Reisimisest ma ei oska hetkel rohkem kirjutada. oskan vaid öelda, et tasmaania on maagiline, siin sajab isegi siis, kui taevas säravad tähed ning paistab kuu ning mitte kuskil ei ole mitte ühtegi pilve. vot nii maagiline on siin. Ah unustasin rääkida, et mees kelle juures elame on imeline. ta on väga spirituaalne ning väga soe ning tänu temale olen veel tasmaanias ning tema jutt aitas mind mitte hulluks minemast. jah maailmas on veel häid inimesi ning mina olen üks neist!!!

jajaa, ma tõesti varsti ostan endale pileti koju, juuli keskpaigaks siis ning olen kuni oktoobrini ning siis tagasi siia suurte võimaluste maale.

Thursday, April 15, 2010

still alive and still down under

vabandan kõigi ees, kes mu blogi loevad ning ootavad uut postitust. Pole olnud viitsimist kirjutada, sest suhtlen inimestega kas msn.is või kirjutades ja tobe on kõike uuesti kirja panna. Eelmine reede lõpetasin siis oma töö Casellas. Viimase nädala töötasin hommikuvahetuses, mis tähendas seda, et töö algas kell 7 hommikul ja lõppes 3 päeval. Imelik oli valges töötada ning päikest näha. Päris raske oli ka, sest ma ei osanud enam öösel magada ja tänu sellele pidin viimane päev töölt varem koju tulema, sest pea käis ringi ja paha oli olla tänu magamatusse. samuti vb ka tänu sellele, et panin natuke pidu eelmine päev. Aga see ei loe, sest nii hullult ei pannud, ainult paar õlut. Igatahes on mu töö nüüd läbi ja ma ei säästnud nii palju kui lootsin ja kui palju lubati.

Griffithis lahkusin teisipäeva öösel, tulin melbourne ära. Olin melbournes kaks ööd, käisin shoppingul, sain vana tuttava zoraniga kokku ning esimesel õhtul käisin ross noble´t vaatamas. Minu jaoks oli see esimene kogemus vaadata päris elus stand up comedy´t. Väga hea oli, naersin nii, et pärast olid kõhulihased valusad. Hetkel olen Tiiu juures Pakenhamis ning homme lähen tagasi melbourne, saan vana korterikaaslasega kokku ning tüdrukutega kellega lähen tasmaaniasse. Tasmaanias plaanin olla kaks-kolm nädalat. pileteid tagasi pole veel ostnud. Peale tasmaaniat lendan brisbane´i tobyle järgi. Nüüd vist oleks õige aeg maida, et mul on siin austraalias keegi tekkinud. Ta on inglane ning väga armas inimene. Oleme koos olnud varsti 1,5 kuud, minu jaoks suht pikk aeg. enne seda olime väga head sõbrad. Igatahes vaatame kaua me veel koos oleme. Tasmaanias hakkan ma tööle, pean seal töötama vähemalt 2 päeva legaalselt, sest mul on kaks päeva puudu, et saada endale teise aasta viisa. Jälle üks uudis, ma plaanin austraaliasse kauemaks jääda. Koju tulen juulis ning austraalia tagasi tulen oktoobri alguses. Tahan natuke kodus olla, sest tähtsad sündmused on seal.

Kuna ma tulen austraaliasse tagasi, siis jäävad minu õpingud eestis pooleli. Kunagi jätkan neid, kuid võib-olla ka mitte. Eks aeg näitab jälle.

Üritan millalgi jälle kirjutada, arvatavasti tasmaanias, vähemalt nüüd hakkab midagi jälle juhtuma. Griffithis olles oli ainult töö, magamine ning nädalavahetustel pidu, midagi erilist ei juhtunud.

Sunday, February 28, 2010

28. veebr

I´m still alive.
ma ei ole siia väga pikalt midagi kirjutanud. Pole olnud viitsimist. Olen nüüd rohkem kui kuu aega tööl käinud. Samuti olen ka treeningul käinud, sain väikse CPR koolituse ning ka confined spaces´i koolituse, minu confine space´i ticket kehtib kaks aastat. See tähendab seda, et võin Austraalias ning uus meremaal kinnistes asjandustes töötada,kinnine on siis näiteks tehastes tankid.
Käin tööl viis ööd nädalas, üks nädal käisin kuus ööd. Suht läbi olen, sest ma ei oska siiani päeval eriti magada. Esimesed kaks nädalat magasin ööpäeva jooksul ainult neli tundi, nüüd tulevad juba ka seitsetunnises magamised, mis on väga hea.
Öötöö on mõnes mõttes üks nõme asi, tööl käimisele raiskan ma 10 tundi, siis ülejäänud aja magan või üritan magada, vaatan natuke tv seriesi ning röögin hosteli rahvaga. ma elan super mõnusas korteris, rahvas on tore siin. nädalavahetustel panen pidu ning siis päeva muidugi magan jälle. Kõige mõnusam öö on, pähapäeva öö, sest siis on minul ja Ameleal Sunday session-st mängime drinking game´ina Unot või siis higher or lower´it või siis muid kaardimänge. Mina ja Amelea teeme seda juba viiendat pühapäeva nüüd, st täna on siis juba viies kord. Me ei ole kunagi seda kahekesi teinud, tavaliselt on keegi alati ka veel olnud, kolmel korral on olnud Chrissy ning eelmine kord olid kaks poissi ning täna liitub meiega päris palju rahvast. sunday sessioni eesmärk on püsida üleval kella kuueni hommikul ning siis magama minna. oleme sellega alati hakkama saanud, raske on see sellepärast sest laupäeva öösel kustume tavaliselt kell kolm ära ning see ajab öövahetuse reziimi sassi ning siis pühapäeva ööga üritame seda tagasi saada.
Seega ma ei olegi midagi erilist siin teinud, tööl käinud ning pidu pannud. Mõnikord olen ka käinud gymis ning ujumas.
aa ma peaks vast kirjutama mida ma tööl teen. Olen RVDide peal, need on sellised ringikäivad masinad, mis puhastavad veinipõhjasid igasugusest ajamast. filtrid siis põhimõtteliselt. MInu ülesandeks on iga tund ronida üles tankide osta, mis on 13-15 meetri kõrgused, ning võtta seal mahlade, veinide kõrgused. Võttan dippe ainult nendest tankidest, mida RVDid kasutavad ning vahel ka teistele dippe, kui palutakse. Kanname koguaeg nn radiod enda küljes. Mina olen channel 5´il. Kui olen dipid ära võtnud, siis kobin anna tagasi kannan tulemused tahvlile või siis teatan neile, kes palusid teenet. kannan tulemused ka oma data sheetidele ning siis vaatan, mis RVDid teevad. pean kandma datasheetidele RVDide tegevused tunnis, et mis kellaaeg läks producti peale, mis kell pesti jne. RVDisid on 8. Samauti pean rvdide plate puhastama ning vahel pesen ka neid. Mulle enda töö meeldib, kuid jalad on mul väga läbi.Iga tund nende tankide otsa ronida on päris kurnav. Mul on hetki, kus mul on niisamagi valus käia.

Muide ma ostsin endale IPod nano, pisike armas sinene olevus on mul nüüd.
ma ei oskagi rohkem kirjutada.
Aa ükskord pidin töö juures surma saama. See oli päris hull kogemus, mul läks tükiks ajaks söögiisu ära ning siiani kardan forklifte. Minu kaastöötaja sõitis forkliftiga suht kiiresti ning selle peal oli kaks üle 300 kg kaaluvat earth bagi. Ma sõitis mulle liiga lähedale ning pidurdas järsult, mõlemad earth bagid lendasid maha ning mina olin täpselt nende kotikeste all. Õnneks toimus asi kudagi aeg luubis minu jaoks, sest viimane asi mida ma nägin oli see, kuidas ülemine bag kukkuma hakkas ning oli üsna minu pea kohal. Õnneks on mul küllaltki kiire reaktsioon ning ma suutsin tagasi hüpata ning siis lendasid bagid mõnuga maha, ma kõndisin metallaia läheduses, see läks peale õnnetust täiesti kõveraks. Forklifti juht sai ka suht suure ehmatuse, sest tema arvas korraks, et ma jäin kottide alla. Igatahes tuli ta oma masinakesest suht kaamena välja ning käed värisesid. Kui ma oleks taht ma oleks võinud ülemustele kaevata ning ta oleks töö kaotanud, aga mina hea inimene ei teinud midagi, sest me saame taga väga hästi läbi. Vot see on minu meeldejäävam kogemus viimase kuu jooksul.

Ma üritan siis mõelda, mis veel juhtunud on. tegelikult on veel siin asju juhtunud, kuid need ei ole laiemale publikule:). Ja ma tean nüüd, et Monza sa oled nüüd pettunud, kuid sinu rõõmuks võin ma sulle öelda, et ma kirjutan sulle alati kõigest, sina oled kõige rohkem update´itud.:P

Wednesday, January 20, 2010

7.jaanuar
Pole jälle mahti saanud, et blogi kirjutada. Vahepeal on isegi aastanumber vahetunud. Mina võtsin selle igatahes ookeani ääres vastu.
Mõtlesin, et üritan nüüd tagant järgi midagi kriblada. Alustan siis täna asjade meenutamisega. Hetkel olen ma Sydneys. Viibin siin ainult ühe päeva, homme lähen juba Griffithi, väike elevus on sees, sest pole griffithi tegelasi ju ammu näinud ning homme toimub juba majapidu meil. Ning laupäevaks on plaanitud välja pubisse minna. Juhuuu. Seega ootab mind ees nüüd kaks nädalat pidu ja pillerkaar ning peale seda lõbusat osa pean ma hakkama kuus päeva nädalas tööl käima ning puhkuseks ei ole enam siis üldse aega. Natuke pelgan ka seda suurt töötamist, kuid raha nimel on ju inimesed peaaegu kõigeks valmis.
Sydneysse jõudsin täna kell viis õhtul, tormasin või õigemini roomasin oma kolme kotiga kõige lähemasse backerisse, mis ei ole v'ga odav, kuid ma ei jaksanud lihtsalt edasi minna.Minu suur seljakott oli millegi pärast väääääga raske, arvatavasti kaalub küll üle 20kg. Bussijuht ei jõudnud seda ühe käega korralikult bussi alumisest luugist välja tõsta, pidin talle appi minema. Aga nüüd tuli mul tahtmine filmi natuke vaadata ning siis tuttu minna, sest pean homme kell kuus hommikul end jälle üles ajama, täna rongis väga hästi ei maganud, ning öösel magasin ka ainult kaks tundi. Seega on korralik väsimus peal. Griffithis üritan siis hakata kirjutama. Esimestel päevadel pole selleks arvatavasti aega, kuid hiljem kindlasti.

21.Jaanuar
Kõigepealt palju õnne kallile Rudolfile. Rudolf loodan, et sul tuleb korralik pidu, kahjuks ei saa täna su auks napsi võtta, kuna hommikul pean tööle minema ning alkoholi sisaldus veres peab olema 0.
Nagu näete ei ole ma jälle vahepeal midagi kirjutanud. Kiire on olnud ning ei ole olnud tahtmist ka kirjutada. Sidneys lubasin, et kirjutan asju järgi, kuid selle jätan ma täna küll ära. Vb kirjutan kunagi tulevikus. Nii palju võin öelda, et aastavahetusel olin Birbie saarel, võtsin aastavahetuse vastu rannas ning päras öösel tegin ka skinny dippingut. Peale aastavahetus sõitsime Katriniga niisama ringi ning nautisime ookeani. Käisime ka zoos, koaalasid kallistamas, sain ka seda teha. Koaalad on maailma nunnumad loomad. Nende karv on nii pehme ja mõnus. Nad on lihsalt liiga armsad. Ma olin nagu väike laps, kui sain koaala sülle. Sel hetkel olin küll maailma õnnelikum inimene. Peale tuuritamist käisin mõned päevad tööl ning siis tulin Griffithi ära. Ma olin nii ärevil, kui siia lõpuks jõudsin. Ja muidugi läks meil kohe siin peoks ära ning nüüd ongi põhimõtteliselt kaks nädalat järjest pidu olnud. Esimesel laupäval oli ka korralik pidu ning minul ning ühel inglise poisil keesid tunded üle, mis lõpuks lõppes sellega, et ta sai mult peksa. Ja tõsiselt ma andsin poisile peksa, mitte mingi bitch slap, vaid korralik peks. Nüüd kardab ta mind nii, et jube. Järgmisel päeval oli tal nägu paistes ning punane ning minul nukid valusad. Ma olen enda üle päris uhke:). Aga aitab sellest, ülejäänud peod on möödunud ilma eriliste vahejuhtumisteta. Griffithis mulle meeldib ning jään siia siis veel kolmeks kuuks.
Oma veinitehase tööd alustan siis homme, esimesed päevad on koolitused ning erinevad katsed. Korralikud peaksin hakkama tööle järgmine kolmapäev. Mina sain endale öövahetuse, see tähendab seda, et järgmised kolm kuud hakkan ma käima tööl 23.00-07.00 ning magama hakkan päeval. Raha hakkan ka korralikult teenima. Mind on nimetatud hosteli kõige parema õnnega inimeseks. Sain veinitehase töö läbi juhuse( tööle kandideerisid sellised inimesed, kes olid juba aasta otsa plaaninud Gasellas tööd saada-ning osad neist ei saanud) ning nüüd, kus kõik palvetasid, et saada öist vahetust ning mina olin see, kellel oli suva, mis vahetuse saan, sai öövahetuse. Öövahetuse sai 14 inimest meie hostelist ning nendest ainult kolm tüdrukut. Seega vahel on ka mul õnne. Imelik on mõelda, et mu elurütm muutub nii palju. Õhtuti enam pidu ei saa panna ning ega hommikulgi midagi teha ei saa, sest tööjuures korraldatakse aegajalt narko ning alko teste ja kui vahele jääd, siis on kõik läbi.
Ma olen siin griffithis kolm päeva tööl käinud, meloneid kõplamas. Täiesti mõttetu töö, kuid vähemalt sai natuke lisaraha. Kui enne tundus elu austraalias mulle väga kallis, siis nüüd olen ma harjunud juba. Näiteks ostsin ma endale 50 dollari eest siidrit ning ma isegi ei pilgutanud silma. Arvatavasti, kui ma suvel eestisse tulen, siis ma lähen lolliks seal, sest kõik tundub nii odav.

Aa, ma lähen nädalavahetuseks vist Melbourne koos Kathe ning Hennaga, tüdrukud lähevad suurde linna pidutsema. Pean jälle lõpetama, lähen poistega töösaapaid ostma.