Saturday, April 7, 2012

Üle pika aja jälle

ma olen nüüd teist kordselt siis Jordaanias, 23-29 märts olin ma Eestis, õigemini 24-28 olid need päevad kus ma kodus sain olla, sest lendamisele kulus ka oma jagu aega. Enne Eestisse tulekud sain ma veel ühe pooliku puhkepäeva. Käisin siis Al Karaki kindluses, Al Karak on Jordaania linn, mis asub 1200 m kõrgusel. Linn ise ei ole loomulikult suur asi, kui asukoht on super. Kindlus ise oli ka ääretult lahe, minu arvates päris hästi ka säilinud. Kindlus oli kahe osaline, algselt ehitasid selle kuskil 1140 aastal kristlased, sada aastat hiljem ehitati sinna samasse kindlusesse ka islamlaste osa. Seega ääretult põnev koht, kus käia.

Teen ikka sama vana tööd siin. Ilmad on meeletult ilusaks läinud, täna näiteks oli meil 30 kraadi sooja ning sai topis ning lühikestes pükstes päev läbi olla, seega seekord kui tagasi tulen, olen kindlasti pruun :). Muidu on tööpäevad ikka kõik sarnased ning õhtuti on meil istumised olnud.
Üleeile õhtul saime käia Ammanis, ostlesin seal päris korralikult ning loomulikult käisime ka Burger Kingsis söömas. Ja kuna kõigil olid erinevad tahtmised, siis käisime eraldi Mecca Mall´i poodides, mina oma shoplemise käigus ei näinud mitte ühtegi teist valget ning tänu sellele sain ikka natuke tähelepanu ka.
Eile oli aga üks väga hea päev, sain oma esimese täispika puhkepäeva. Sõitsime viiekesi lõuna Jordaaniasse. Käisime Wadi Rum´is, mis on kunagise jõe org. Ning loomulikult on seal palju mägesid, tõeliselt ilus koht ning ka väga vaikne. Seal sai autoga ringi sõita ning seega saime valida, milliseid kohti külastada, ajast jäi meil kahjuks väheks, sest seal peaks terve päeva olema. Tõeliselt maagiline koht. Ja sain kogeda ka siis nn kõrbe rallit, sest meie "autojuht" rallitas päris korralikult, ütleme nii, et kõrberallit olen ma nõus veel kogema.
Peale Wadi Rumi sõitsime Aqabasse, mis asub Punasemere ääres. Seal käisime söömas, natuke linnapeal, ostsime õlut randa ning siis suundusimegi Punasemere äärde peesitama, kahjuks väga peesitada ei saanud, sest jõudsime alles kell 5 õhtul, kuid õnneks on mul lootus, sinna veel korra pääseda. Rand ise on ikka päris must, araablased on räpakad, olime vist jällegi ainsad valged ning me saime korralikult tähelepanu, sest olime ainukesed, kes olid normaalsete ujumisriietega, teised inimesed, nii mehed kui ka naised olid pikkade riietega. Nad on tõesti hullud siin, väljas oli 39 kraadi sooja ning nemad on teksade ning mõned olid ka saabastes. Meie valged olime bikiinides, poisid loomulikult ujumispükstes ning siis jõime veel õlut ka. ma usun, et me ei olnud nii hullud, kui nad ise. Ausalt öeldes on araabia mehed lausa rõvedad. Käivad käest kinni, seisavad ümbertkinni jnejne. Jube on neid vaadata, samas on nende jaoks pedendus täielikult keelatud, samas ma ei saa aru, kus läheb piir nende jaoks. Minu kui lääneinimesele on nende käest kinni käimini ning muu sinna juurde käiv, ikkagi pedendus.

Nädala pärast saan vast uue vaba päeva, siis kirjutan jälle :)

No comments:

Post a Comment